Despre noi 2017-08-03T13:11:50+00:00
Loading...
Vizitati pagina Guvernului Olandez

DESPRE NOI

Holland Dairy House, partenerul de încredere al dezvoltării potențialului sectorului de lapte şi al produselor lactate din România

EXPERIENȚĂ ŞI TEHNOLOGIE OLANDEZĂ, LAPTE ROMÂNESC

I. Cine este Holland Dairy House

Sub umbrela grupului Holland Dairy House colaborează un grup de 15 companii olandeze care își desfășoară activitatea în domeniul laptelui. Beneficiind și de sprijinul guvernului olandez, folosim o triplă abordare ce include parteneriate comerciale, transfer de cunoștințe și suport instituțional în dorința de a contribui la schimbarea durabilă a sectorului românesc de lapte.

Olanda este cunoscută pentru nivelul ridicat de performanță în producția și procesarea laptelui, fiind considerată lider la nivel internațional pentru inovație în sectorul agricol în general.

Folosind caracterul și calitățile specifice României considerăm că sectorul laptelui din România poate ajunge la performanța de a avea cel mai mic preț de cost al producției de lapte dintre toate țările Uniunii Europene. Astfel, specialiștii din cadrul grupului nostru pot răspunde la toate întrebările referitoare la producerea laptelui, de la momentul colectării și până când acesta ajunge în tancul de răcire. Partenerii Holland Dairy House au experienţă internaţională în dezvoltarea fermelor, de la ferme mici (1 vacă), până la cele mari (5.000 vaci sau mai multe).

II. Obiectivul general al proiectului

În cooperare cu ambasada Olandei, ne-am propus să realizăm un transfer de cunoștințe prin colaborarea cu prestigioase organizații locale, asigurarea de suport instituțional și, nu în ultimul rând, prin stabilirea unor parteneriate sustenabile între producătorii olandezi de tehnologie si echipamente dedicate sectorului laptelui și fermierii din România.

În cadrul grupului Holland Dairy House se reunesc următoarele companii – Agriprogress® (coordonator de proiect și specialist în dezvoltare agribusiness sustenabilă), Cownexxion (specialist în sectorul laptelui și cel al produselor din lapte), Schaap (export vite), Cowhouse (sisteme moderne de adăpost și ventilație pentru vite), JOZ (igiena fermelor), Barenburg (furaje), Mueller® (sisteme de răcire a laptelui), CRV (genetică), Calfotel® (adăposturi pentru vite), Aeres (centru olandez de training pentru produsele din lapte), Trioliet (tehnologie în furajare) și Lely (roboți și echipamente pentru muls).

III. Activități desfășurate

Proiectul Holland Dairy House are trei piloni principali: K2K, B2B si G2G.

a. K2K (knowledge to knowledge) transfer de cunoștințe specifice

K2K: schimb de informații între instituții reprezentative din România și Olanda. Partenerii sunt Holland Dairy House, Cownexxion (manager de proiect), USAMV Timișoara, USAMV Cluj, Colegiul Turda și Colegiul Agro Prejmer. Opt profesori au făcut parte din program până în prezent și au primit instruirea și consilierea specialiștilor Holland Dairy House timp de două săptămâni în Olanda. Participanții primesc informații cu privire la tehnicile moderne de operare a fermelor de lapte și învață cum să folosească cunoștințele dobândite într-un mod cât mai atractiv pentru studenți. Datorită diversității participanților (colegii și universități) cooperarea atât pe perioada desfășurării programelor de training cât și după este stimulată între diversele entităţi active în transferul informației în România.

b. G2G, Guvern către Guvern

Până în prezent, au fost organizate o serie de vizite împreună cu reprezentanți ai MADR şi intenţionăm să continuăm acest obicei și pe viitor. Una dintre cele mai interesante discuții care au avut loc cu acest prilej, în anii trecuți, vizează metodele prin care, împreună, am putea să creștem nivelul de cunoștiințe din sector.

c. B2B, business to business

Și la nivel B2B au fost întreprinse o serie de activități, marcate, în special, prin prezența la principalele târguri de profil – Agraria Cluj și Indagra București.

Concluzii

Misiunea noastră este de a sprijini dezvoltarea durabilă a sectorului laptelui din întreaga lume, folosind caracterul și calitățile specifice ţării în care ne desfășurăm proiectele.
În România, vedem un potențial crescut de dezvoltare în sectorul fermelor de lapte din punct de vedere ecologic, social și economic.

Ecologic: credem în combinația de producție animala și vegetală. Folosind îngrășământul natural, fertilitatea solului va crește, iar furajarea poate fi făcută ușor fără a mai fi necesar un ciclu de transport.

Social: competitivitatea în sectorul de lapte pe piața din România este încă scăzută însă creșterea va duce la apariția a noi locuri de muncă pentru tinerii absolvenți de universități de profil.

Economic: producând lapte și produse din lapte România creează valoare adăugată. Deși ca suprafață România este de 6 ori mai mare decât Olanda, producția este de 14 ori mai mică. Există spațiu de creștere, mai ales dacă luăm în considerare piețele emergente de lactate (propria piață, Estul Mijlociu, Africa de Nord). Cu un sector puternic, România va putea să intre într-o poziție competitivă pe piața de brânzeturi din UE. Există de asemenea un potențial foarte ridicat în sectorul de lactate organice ce se dezvoltă constant. Am dori să avem ocazia unei noi întâlniri în care să discutăm despre o serie de măsuri rapide și de amploare pe care le considerăm vitale pentru dezvoltarea acestui sector.

Holland Dairy House și experții din cadrul acestei structuri vă stau oricând la dispoziție pentru a contribui împreună la dezvoltarea sectorul de lapte românesc.

Pieter Helfferich – managerul companiei Agriprogress, coordonatorul proiectului Holland Dairy House